»PREDLOŽITEV PODATKOV IZ LETNEGA POROČILA ZA POTREBE DRŽAVNE STATISTIKE –

DRUŽBE, KI SO ZAVEZANE K REVIZIJI LETNIH POROČIL« –

ZA (koledarsko) leto 2016

 

 

Na kratko o tem:

·      družbe, ki so zavezane k reviziji, morajo za potrebe državne statistike predložiti podatke o poslovanju v preteklem letu (letno poročilo);

·      obvezniki poročanja letno poročilo oddajo (»elektronsko«) po portalu (spletnega programa) AJPES pod spletno aplikacijo LP (družbe);

 

·      pogostost poročanja: 1x letno (za podatke o poslovanju v prejšnjem letu);

·      rok predložitve: do 31. marca 2017 za družbe, ki so zavezane k reviziji (predložijo se le podatki iz letnega poročila za potrebe državne statistike, ne pa tudi letno poročilo zaradi javne objave).

 

 

Pri predložitvi podatkov iz letnega poročila za potrebe državne statistike za (koledarsko) leto 2016 se pri družbah, ki so zavezana k reviziji letnih poročil, upoštevajo določila:

·      Zakona o gospodarskih družbah (glej: 59. ter podrejeno 57., 55. in 56. člen),

·      Zakona o splošnem upravnem postopku(glej: 101. člen).

 

 

ZGD-1

 

I. DEL - SKUPNE DOLOČBE

Osmo poglavje

POSLOVNE KNJIGE IN LETNO POROČILO

1. oddelek

SPLOŠNE DOLOČBE

 

59. člen

(pošiljanje podatkov iz letnih poročil)

(1) Družbe in podjetniki, razen podjetnikov, ki so po določbah o obdavčitvi dohodkov iz dejavnosti zakona, ki ureja dohodnino, obdavčeni na podlagi ugotovljenega dobička z upoštevanjem normiranih odhodkov, morajo v treh mesecih po koncu koledarskega leta poslati AJPES podatke iz letnih poročil o svojem premoženjskem in finančnem poslovanju ter poslovnem izidu za državno statistiko ter druge evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene.

(2) Družbe in podjetniki iz drugega odstavka prejšnjega člena, katerih poslovno leto je enako koledarskemu letu, lahko izpolnijo obveznost iz drugega odstavka prejšnjega člena tako, da ob predložitvi podatkov v skladu s prejšnjim odstavkom navedejo, naj se podatki iz letnega poročila uporabijo tudi za javno objavo.[1]

(3) Družbe in podjetniki iz petega odstavka 54. člena tega zakona ter družbe iz 68. člena tega zakona morajo predložiti podatke iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida oziroma zaključnega poročila AJPES v elektronski obliki zaradi nadaljnje obdelave podatkov za državno statistiko ter druge evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene. Družbe in podjetniki iz petega odstavka 54. člena tega zakona lahko ob predložitvi podatkov iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida izpolnijo svojo obveznost iz trinajstega odstavka prejšnjega člena tako, da ob predložitvi podatkov iz tega odstavka navedejo, naj se podatki uporabijo tudi za javno objavo.

(4) AJPES lahko podatke iz letnih poročil o premoženjskem in finančnem položaju ter poslovnem izidu družb in podjetnikov uporabi samo za izdelavo uskupinjenih informacij o gospodarskih gibanjih. Podatkov o posamezni družbi ali podjetniku ne sme dati drugim osebam ali jih javno objavljati. Ne glede na prejšnji stavek mora AJPES ministrstvu, pristojnemu za finance ali gospodarstvo, na njegovo zahtevo poslati podatke o posamezni družbi ali podjetniku.

(5) AJPES mora podatke, ki so po zakonu, ki ureja davčni postopek, del davčnega obračuna, avtomatično posredovati Finančni upravi Republike Slovenije v roku in na način, ki ga predpiše minister, pristojen za finance. Šteje se, da so s tem družbe in podjetniki oddali del davčnega obračuna.

(6) Ne glede na četrti odstavek tega člena mora AJPES podatke iz prvega in tretjega odstavka tega člena poslati v ustrezni elektronski obliki državnim organom in pravnim osebam, ki so z zakonom pooblaščene za pridobivanje in uporabo teh podatkov za evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene. Državnim organom, Banki Slovenije in članom Ekonomsko-socialnega sveta mora te podatke dati brezplačno, pravnim osebam pa za plačilo dejanskih stroškov obdelave ali dajanja podatkov.

(7) Družbe iz prvega in sedmega odstavka 57. člena tega zakona morajo hkrati s predložitvijo revidiranega letnega poročila oziroma preiskanih letnih računovodskih izkazov v spletni aplikaciji AJPES potrditi pravilnost podatkov, predloženih po tem členu, ali popraviti tiste podatke, ki so se spremenili po opravljeni reviziji oziroma preiskavi letnih računovodskih izkazov.

 

55. člen

(mikro, majhne, srednje in velike družbe)

(1) Družbe se pri uporabi tega zakona razvrščajo na mikro, majhne, srednje in velike družbe z uporabo navedenih meril na bilančni presečni dan letne bilance stanja:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu,

– čisti prihodki od prodaje, in

– vrednost aktive.

(2) Mikro družba je družba, ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega deset,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 700.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 350.000 eurov.

(3) Majhna družba je družba, ki ni mikro družba po prejšnjem odstavku, in ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 50,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8.000.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 4.000.000 eurov.

(4) Srednja družba je družba, ki ni mikro družba po drugem odstavku tega člena ali majhna družba po prejšnjem odstavku, in ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 250,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 40.000.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 20.000.000 eurov.

(5) Velika družba je družba, ki ni mikro družba po drugem odstavku tega člena ali majhna družba po tretjem odstavku tega člena ali srednja družba po prejšnjem odstavku.

(6) Družbe se v skladu z merili iz prvega, drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka prerazvrščajo na mikro, majhne, srednje in velike družbe, če na podlagi podatkov zadnjih dveh zaporednih poslovnih let na bilančni presečni dan bilance stanja obakrat presežejo ali nehajo presegati merila iz prvega, drugega, tretjega, četrtega ali petega odstavka tega člena.

(7) Določbe tega zakona in drugih predpisov, ki se nanašajo na majhne družbe, se uporabljajo tudi za mikro družbe, razen če ta zakon in drugi predpisi ne določajo drugače. Določbe tretjega, četrtega, petega in šestega odstavka o velikosti družb in njihovem prerazvrščanju veljajo tudi za skupine.

(8) V vsakem primeru so za namene tega poglavja velike družbe:

– subjekti javnega interesa,

– borza vrednostnih papirjev,

– družbe, ki morajo po 56. členu tega zakona pripraviti konsolidirano letno poročilo.

 

56. člen

(konsolidirano letno poročilo)

(1) Družba s sedežem v Republiki Sloveniji, ki je obvladujoča eni ali več družbam s sedežem v Republiki Sloveniji ali zunaj nje (odvisne družbe), mora pripraviti tudi konsolidirano letno poročilo, če je obvladujoča družba ali ena od odvisnih družb organizirana kot kapitalska družba, kot dvojna družba ali kot druga istovrstna pravnoorganizacijska oblika po pravu države sedeža družbe.

[…]

(5) Obvladujoča družba, ki skupaj z odvisnimi družbami ne dosega pogojev za velike družbe iz petega odstavka 55. člena tega zakona, pri čemer se merili čistih prihodkov od prodaje in vrednosti aktive povečata za 20 %, ni dolžna izdelati konsolidiranega letnega poročila. To ne velja, če je obvladujoča družba ali katera od odvisnih družb subjekt javnega interesa. Konsolidiranega letnega poročila ni treba sestavljati obvladujoči družbi, ki ima le odvisne družbe, ki jih je mogoče izključiti iz konsolidacije na podlagi sedmega odstavka tega člena.

[…]

 

57. člen

(revidiranje)

(1) Letna poročila velikih in srednjih kapitalskih družb ter dvojnih družb pregleda revizor na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, ki ureja revidiranje. Revizor mora revidirati računovodsko poročilo ter pregledati poslovno poročilo v obsegu, potrebnem, da preveri, ali je njegova vsebina v skladu z drugimi sestavinami letnega poročila, pri pregledu izjave o upravljanju družbe se omeji na 3. in 4. točko petega odstavka 70. člena tega zakona. Vse to velja tudi za konsolidirana letna poročila.

[…]

 

 

 

ZUP

 

VII. poglavje

ROKI IN NAROKI

1. Roki

 

101. člen

(1) Začetka in teka rokov ne ovirajo nedelje in prazniki Republike Slovenije ali dela prosti dnevi v Republiki Sloveniji.

(2) Če je zadnji dan roka nedelja ali praznik Republike Slovenije ali dela prost dan v Republiki Sloveniji ali kakšen drug dan, ko se pri organu, pri katerem je treba opraviti dejanje postopka, ne dela, se izteče rok s pretekom prvega naslednjega delavnika.

 

 

Pravna podlaga (po stanju na dan 01.01.2017):

·      Zakon o gospodarskih družbah - ZGD-1, Uradni list RS, št. 65/09-UPB3, 33/11-ZGD-1D, 91/11-ZGD-1E, 32/12-ZGD-1F, 57/12-ZGD-1G, 82/13-ZGD-1H in 55/15-ZGD-1I.

·      Zakon o splošnem upravnem postopku - ZUP, Uradni list RS, št. 24/06-UPB2, 105/06-ZUS-1, 126/07-ZUP-E, 65/08-ZUP-F, 08/10-ZUP-G in 82/13-ZUP-H.

 

Opomba – glede državnih praznikov in dela prostih dni glej:

·      Zakon o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji - ZPDPD, Uradni list RS, št. 112/05-UPB1, 52/10-ZPDPD-B, 40/12-ZUJF, 85/14-ZUJF-B, 19/15 in 83/16-ZPDPD-D.

 



[1] Ta določba omogoča preprečitev (nepotrebnega) ločenega – dvojnega dostavljanja podatkov (tj. posebej za potrebe javne objave in posebej za potrebe državne statistike). Družbe in podjetniki, katerih poslovno leto je enako koledarskemu, lahko (op.: tj. ni obvezno) ob predložitvi podatkov iz letnega poročila za potrebe državne statistike podajo izjavo, da naj se za potrebe statistike predloženi podatki uporabijo tudi za potrebe javne objave.

 

Na vrh