»PREDLOŽITEV LETNEGA POROČILA IN PODATKOV IZ LETNEGA POROČILA ZA POTREBE DRŽAVNE STATISTIKE –

DRUŠTVA« – ZA (koledarsko) leto 2016

 

 

Na kratko o tem:

·      društva morajo za zagotovitev javnosti podatkov in za potrebe državne statistike predložiti podatke o poslovanju v preteklem letu (letna poročila);

·      obvezniki poročanja letno poročilo oddajo (»elektronsko«) po portalu (spletnega programa) AJPES pod spletno aplikacijo LP;

 

·      pogostost poročanja: 1x letno (za podatke o poslovanju v prejšnjem letu);

·      rok predložitve: do 31. marca 2017 društva, ki niso zavezana k reviziji;

·      rok predložitve: do 31. marca 2017 za društva, ki so zavezana k reviziji (predložijo se le podatki iz letnega poročila za potrebe državne statistike, ne pa tudi letno poročilo zaradi javne objave);

·      rok predložitve: do 31. avgusta 2017 za društva, ki so zavezana k reviziji (predloži se letno poročilo zaradi javne objave, skupaj z revizorjevo oceno).

 

 

Pri javni objavi letnega poročila in predložitvi podatkov iz letnega poročila za potrebe državne statistike za (koledarsko) leto 2016, se pri društvih upoštevajo določila:

·      Zakona o društvih[1] (glej: Zakonodaja/Ostalo/Status subjektov/ZDru/Zakon o društvih (ZDru-1) – 29. člen, podrejeno pa tudi 26. in 27. člen),

·      Zakona o socialnem podjetništvu (glej: predvsem 22. člen),

·      Zakona o splošnem upravnem postopku(glej: 101. člen),

·      Navodila o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov (glej: 3., 14. in 22. člen).

 

 

ZDru-1

 

IV. PREMOŽENJE DRUŠTVA IN FINANČNO POSLOVANJE

 

29. člen

(predložitev letnega poročila)

(1) Letno poročilo za preteklo poslovno leto mora društvo za namen državne statistike in javne objave do 31. marca tekočega leta, v primeru statusne spremembe ali prenehanja društva pa v roku dveh mesecev po spremembi oziroma prenehanju, predložiti Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES).

(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, mora društvo, čigar računovodske izkaze mora revidirati revizor, posredovati letno poročilo AJPES do 31. avgusta tekočega leta. Letnemu poročilu mora priložiti tudi oceno revizorja.

(3) AJPES ravna s podatki skladno s predpisi o računovodstvu.

 

26. člen

(računovodstvo)

(1) Društvo mora zagotavljati podatke o svojem finančnem in materialnem poslovanju na način in v obliki, ki ju določi s temeljnim ali posebnim aktom, v skladu s tem zakonom in računovodskim standardom za društva. Društvo, ki opravlja pridobitno dejavnost, mora podatke o finančnem in materialnem poslovanju iz te dejavnosti voditi in izkazovati ločeno.

(2) Društvo vodi poslovne knjige po sistemu dvostavnega knjigovodstva, prirejenega za njegove potrebe.

(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, lahko društvo s temeljnim aktom ali posebnim aktom določi, da bo vodilo knjige po sistemu enostavnega knjigovodstva, če izpolnjuje vsaj dve izmed naslednjih meril:

– da povprečno število redno zaposlenih preteklega poslovnega leta ne presega dva;

– da letni prihodki preteklega poslovnega leta ne presegajo 30.000 eurov;

– da povprečna vrednost sredstev (aktive) na začetku poslovnega leta ne presega 50.000 eurov.

(4) Društvo, ki ne opravlja pridobitne dejavnosti ali jo opravlja le občasno in čigar prihodki preteklega poslovnega leta so manjši od 10.000 eurov, lahko vodi le knjigo prejemkov in izdatkov (blagajniški dnevnik), preostale podatke za letno poročilo pa zagotovi z letnim popisom in ocenitvijo.

(5) Društvo mora za poslovno leto, ki je enako koledarskemu letu, izdelati letno poročilo, ki vsebuje bilanco stanja in izkaz poslovnega izida s pojasnili k izkazom ter poročilo o poslovanju društva. Poročilo mora obsegati resnični prikaz premoženja in poslovanja društva. Ob statusnih spremembah oziroma prenehanju društva mora izdelati letno poročilo tudi med letom, po stanju na dan statusne spremembe ali prenehanja.

(6) Vodenje poslovnih knjig in sestava letnega poročila morata biti v skladu z računovodskim standardom za društva. Poslovne knjige in letno poročilo morajo omogočiti ocenjevanje, ali so presežki prihodkov nad odhodki porabljeni za namene, določene v tretjem odstavku 24. člena tega zakona.

(7) Letno poročilo sprejme zbor članov društva. Poročilo je veljavno sprejeto, če je bil pred sprejetjem opravljen notranji nadzor nad finančnim in materialnim poslovanjem društva, ki mora zajemati zlasti ugotavljanje, ali so izpolnjene zahteve iz petega in šestega odstavka tega člena.

 

27. člen

(revidiranje izkazov)

(1) Računovodske izkaze društva, čigar prihodki oziroma odhodki so v preteklem poslovnem letu presegli 1 milijon eurov, mora pred sprejetjem letnega poročila revidirati revizijska družba ali samostojni revizor (v nadaljnjem besedilu: revizor), na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, ki ureja revidiranje.

(2) Revizor ugotavlja tudi, ali je poročilo o poslovanju društva skladno z revidiranimi računovodskimi izkazi in zahtevami tega zakona. Revizorjevo poročilo mora vsebovati tudi pojasnjevalni odstavek, iz katerega je razvidna ocena iz šestega odstavka prejšnjega člena.

(3) Revizija mora biti opravljena v roku šestih mesecev po koncu poslovnega leta.

 

 

ZSocP

 

1. člen

(vsebina zakona)

(1) Ta zakon določa opredelitev, cilje in načela socialnega podjetništva, dejavnosti socialnega podjetništva in pogoje zaposlovanja, pod katerimi socialna podjetja opravljajo dejavnosti, pogoje, pod katerimi pravne osebe pridobijo status socialnega podjetja, način pridobitve in odvzem statusa, posebne pogoje poslovanja socialnih podjetij, evidence, ki se vodijo na področju socialnega podjetništva ter nadzorstvo.

(2) Zakon ureja tudi načrtovanje razvoja in spodbude za razvoj socialnega podjetništva, sodelovanje socialnih partnerjev in organizacij civilne družbe pri sprejemanju razvojnih dokumentov, vlogo občin pri načrtovanju in izvajanju politik razvoja socialnega podjetništva, ter pristojnosti na področju socialnega podjetništva.

 

22. člen

(računovodstvo)

(1) Ne glede na določbe drugih zakonov, ki urejajo pravila vodenja poslovnih knjig in izdelave računovodskih izkazov, mora socialno podjetje, ki del svojih dejavnosti ne opravlja kot socialno podjetje, za te dejavnosti izkazovati podatke o prihodkih in odhodkih ločeno.

(2) Finančna sredstva, ki jih socialno podjetje pridobi iz naslova spodbud, oprostitev in olajšav, pridobljenih na podlagi tega zakona ali drugih predpisov, mora socialno podjetje prikazovati na posebnem kontu.

(3) Slovenski inštitut za revizijo v soglasju z ministrom, pristojnim za gospodarstvo in ministrom, pristojnim za finance, predpiše poseben računovodski standard za socialna podjetja. Z računovodskim standardom se določi vsebina in način sestave letnega poročila socialnega podjetja ter prilog, ki omogočajo ugotavljanje poslovanja socialnega podjetja po načelih socialnega podjetništva iz tretje, šeste, sedme, desete, enajste in dvanajste alineje 4. člena tega zakona, predvsem pa:

– razmejitev prihodkov iz dejavnosti socialnega podjetništva od prihodkov iz drugih dejavnosti in drugih virov, z opredelitvijo odstotka glede na višino sredstev,

– prikaz prihodkov in odhodkov iz naslova spodbud, olajšav in oprostitev na podlagi tega in drugih zakonov,

– prikaz števila zaposlenih delavcev v obdobju najmanj devetih mesecev v letu ali števila in strukture delavcev glede na zahteve druge alineje drugega odstavka 8. člena tega zakona in števila prostovoljcev, če poseben zakon ne določa drugače,

– razporejanje dobička oziroma presežkov prihodkov po namenu,

– pojasnilo o doseganju ciljev socialnega podjetništva in namena socialnega podjetja (poslovno poročilo).

(4) O drugih vprašanjih vodenja poslovnih knjig in izdelave računovodskih izkazov za socialna podjetja veljajo določbe predpisov, ki urejajo računovodstvo pravnih oseb in računovodskih standardov, ki veljajo za določeno vrsto nepridobitne pravne osebe.

(5) Nadzorni organ iz tretje alineje drugega odstavka 12. člena tega zakona mora oceniti pravilnost in popolnost podatkov v letnem poročilu socialnega podjetja. Pred sprejetjem letnega poročila mora opraviti tudi nadzor nad pravilnostjo in zakonitostjo finančnega in materialnega poslovanja socialnega podjetja in pravilnostjo vodenja poslovnih knjig. Oceniti mora tudi izpolnjevanje ciljev socialnega podjetništva, določenih v tem zakonu in aktu o ustanovitvi oziroma temeljnem aktu, zakonitost razporejanja dobička oziroma presežkov prihodkov in porabe dodeljenih javnih sredstev oziroma sredstev ustvarjenih z olajšavami in oprostitvami.

(6) Ocena nadzornega organa je priloga letnega poročila.

 

 

ZUP

 

VII. poglavje

ROKI IN NAROKI

1. Roki

 

101. člen

(1) Začetka in teka rokov ne ovirajo nedelje in prazniki Republike Slovenije ali dela prosti dnevi v Republiki Sloveniji.

(2) Če je zadnji dan roka nedelja ali praznik Republike Slovenije ali dela prost dan v Republiki Sloveniji ali kakšen drug dan, ko se pri organu, pri katerem je treba opraviti dejanje postopka, ne dela, se izteče rok s pretekom prvega naslednjega delavnika.

 

 

Navodilo o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov

 

2.

Poslovni subjekti so gospodarske družbe (v nadaljnjem besedilu: družbe), zadruge, samostojni podjetniki posamezniki (v nadaljnjem besedilu: podjetniki), društva, nepridobitne organizacije – pravne osebe zasebnega prava (v nadaljnjem besedilu: nepridobitne organizacije) in pravne osebe javnega prava, kot jih opredeljujejo predpisi iz prejšnje točke.

 

3.

(1) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, vodijo poslovne knjige in sestavljajo letna poročila v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja in morajo upoštevati Enotni kontni okvir za gospodarske družbe, samostojne podjetnike posameznike, zadruge, nepridobitne organizacije – pravne osebe zasebnega prava ter društva in invalidske organizacije.

[…]

 

III. PREDLOŽITEV LETNIH IN ZAKLJUČNIH POROČIL TER DRUGIH PODATKOV ZA DRŽAVNO STATISTIKO IN JAVNO OBJAVO OZIROMA ZA ZAGOTOVITEV JAVNOSTI PODATKOV

 

3. Letna poročila društev

 

14.

(1) Društva, nezavezana k revidiranju računovodskih izkazov, predložijo AJPES:

a) za državno statistiko v roku treh mesecev po koncu koledarskega leta:

– podatke iz prvega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 1, Priloga 2) v obsegu, določenem v tretjem odstavku 4. točke tega navodila,

– podatke iz šestega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 7);

b) za javno objavo v roku treh mesecev po koncu poslovnega leta:

– letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, dodatne podatke k izkazu poslovnega izida, pojasnila k izkazom in poročilo o poslovanju društva.

(2) Društva iz prejšnjega odstavka te točke lahko izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila za javno objavo tako, da podatkom za državno statistiko iz prejšnjega odstavka te točke priložijo pojasnila k izkazom, poročilo o poslovanju društva in izjavo iz Priloge 9b, ki je sestavni del tega navodila. S to poenostavitvijo izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila tako za javno objavo kakor tudi za državno statistiko.

(3) Društva, zavezana k revidiranju računovodskih izkazov, predložijo AJPES:

a) za državno statistiko v roku treh mesecev po koncu koledarskega leta:

– podatke iz prvega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 1, Priloga 2) v obsegu, določenem v tretjem odstavku 4. točke tega navodila,

– podatke iz šestega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 7);

b) za javno objavo v roku osmih mesecev po koncu poslovnega leta:

– letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, dodatne podatke k izkazu poslovnega izida, pojasnila k izkazom in poročilo o poslovanju društva ter oceno revizorja.

 

IV. NAČIN PREDLOŽITVE LETNIH IN ZAKLJUČNIH POROČIL TER DRUGIH PODATKOV

 

22.

(1) Poslovni subjekti predložijo podatke iz letnega poročila ter druge podatke na poenotenih obrazcih izključno prek spletne aplikacije AJPES:

– z neposrednim vnosom podatkov ali

– z uvozom XML datoteke, ki jo pripravijo iz Excelove preglednice oziroma jo izdelajo sami v skladu s kontrolno shemo XSD, na podlagi katere so za posamezno vrsto poslovnega subjekta pripravljeni tudi vzorci XML in objavljeni na spletnem portalu AJPES.

(2) Podatke iz prejšnjega odstavka te točke predloži uporabnik, ki se mora predhodno:

– prijaviti ali brezplačno registrirati ter

– vključiti v sistem e-Pooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev podatkov.

(3) Družbe, zadruge, društva in nepridobitne organizacije, ki uveljavijo poenostavitev, predložijo pojasnila k izkazom skupaj s poenotenimi obrazci, in sicer:

– z uvozom XML datoteke,

– z neposrednim vnosom podatkov ali

– z uvozom PDF datoteke.

Na enak način predložijo društva poročilo o poslovanju društva, nepridobitne organizacije pa poslovno poročilo.

(4) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, ki ne uveljavijo ali ne morejo uveljaviti poenostavitve pri predložitvi letnega poročila, morajo podatke iz letnega poročila na poenotenih obrazcih za državno statistiko predložiti na način, opisan v prvem odstavku te točke, letno poročilo za javno objavo pa v obliki PDF datoteke.

(5) Družbe in zadruge po opravljeni preiskavi ali reviziji letnih računovodskih izkazov popravijo predložene podatke za državno statistiko na način, opisan v prvem odstavku te točke. V primeru, da se predloženi podatki iz prejšnjega stavka niso spremenili, to potrdijo v spletni aplikaciji AJPES.

(6) Pravne osebe javnega prava predložijo:

– računovodske izkaze in obrazec Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ z neposrednim vnosom podatkov,

– pojasnila k izkazom in poslovno poročilo pa z uvozom PDF datoteke.

(7) Poslovni subjekti potrdijo podatke iz prvega, tretjega, četrtega in petega odstavka te točke:

– s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali

– z obvestilom za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga podpiše zastopnik poslovnega subjekta in ga predložijo izpostavi AJPES osebno ali pošljejo po pošti s povratnico.

Pravne osebe javnega prava potrdijo podatke iz šestega odstavka te točke s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

(8) Družbe in zadruge predložijo poročilo o plačilih vladam v obliki PDF datoteke, ki jo potrdijo s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

(9) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, predložijo podatke iz zaključnih poročil na poenotenih obrazcih prek spletne aplikacije za predložitev zaključnih poročil. V primeru uveljavljanja poenostavitve upoštevajo prvi odstavek te točke, v primeru ne uveljavljanja pa četrti odstavek te točke. Zaključna poročila potrdijo na način iz sedmega odstavka te točke.

(10) Poslovni subjekti predložijo letno in zaključno poročilo v slovenskem jeziku. Družbe in zadruge lahko predložijo letno poročilo za javno objavo tudi v katerem od uradnih jezikov Evropske unije, če je predhodno predloženo v slovenskem jeziku.

(11) Poslovni subjekti, ki ne razpolagajo z ustrezno računalniško opremo, lahko predložijo letna in zaključna poročila ter druge podatke na izpostavah AJPES.

(12) Podrobnejša navodila v zvezi s predlaganjem letnih in zaključnih poročil, elektronskim podpisovanjem, uporabo spletne aplikacije in Excelovih preglednic, so objavljena na spletnem portalu AJPES.

 

 

ZInvO

 

1. člen

(vsebina zakona)

Ta zakon ureja status, področje delovanja, financiranje in lastnino invalidskih organizacij.

[…]

 

2. člen

(invalidska organizacija)

Invalidska organizacija je društvo ali zveza društev, ki deluje v javnem interesu na področju invalidskega varstva (v nadaljnjem besedilu: invalidska organizacija) v skladu s tem zakonom.

Za invalidske organizacije veljajo predpisi, ki urejajo društva, če ta zakon ne določa drugače.

 

30. člen

(letno poročilo)

Letno poročilo o poslovanju invalidske organizacije obravnava in sprejme pristojni organ invalidske organizacije.

Invalidska organizacija, pravnim in fizičnim osebam, ki namenjajo sredstva invalidski organizaciji, o porabi teh sredstev poroča v rokih, kot jih le-ti sami določijo.

 

 

ZHO

 

1. člen

(vsebina zakona)

(1) Ta zakon določa pravne subjekte, ki lahko pridobijo status humanitarne organizacije, ki deluje v javnem interesu na področjih socialnega in zdravstvenega varstva (v nadaljnjem besedilu: humanitarna organizacija), opredeljuje humanitarno dejavnost na področjih socialnega in zdravstvenega varstva, določa pogoje in merila ter postopek za pridobitev in prenehanje tega statusa ter ureja financiranje in lastnino humanitarnih organizacij.

[…]

 

2. člen

(upravičenci do pridobitve statusa)

(1) Status humanitarne organizacije po tem zakonu lahko pridobijo društva in zveze društev, v katerih njihovi člani po načelih nepridobitnosti in prostovoljnosti v javnem interesu opravljajo humanitarno dejavnost na področjih socialnega in zdravstvenega varstva v skladu s tem zakonom.

(2) Kolikor ta zakon ne določa drugače, se za organizacijo in delovanje humanitarne organizacije, ki ta status pridobi kot društvo ali zveza društev, uporabljajo predpisi, ki urejajo društva.

(3) Statusa humanitarne organizacije po tem zakonu ne morejo pridobiti društva in zveze društev, ki imajo status invalidske organizacije po zakonu o invalidskih organizacijah. Društva in zveze društev, ki pridobijo status humanitarne organizacije po tem zakonu, ne morejo pridobiti statusa invalidske organizacije po zakonu o invalidskih organizacijah.

(4) V skladu s tem zakonom lahko pridobijo status humanitarne organizacije tudi tiste organizacije, ki jih za opravljanje humanitarne dejavnosti ustanovijo verske skupnosti in druge organizacije, ki so po dejavnosti in organiziranosti sestavni del širše mednarodne humanitarne organizacije, ustanovljene po tujem pravu.

 

37. člen

(letno poročilo)

Humanitarna organizacija v roku enega meseca od sprejetja letnega poročila, pošlje letno poročilo o poslovanju pristojnemu ministru, financerjem pa v rokih, ki jih ti sami določijo.

 

 

Pravna podlaga (po stanju na dan 01.01.2017):

·      Zakon o društvih - ZDru-1, Uradni list RS, št. 64/11-UPB2.

·      Zakon o socialnem podjetništvu - ZsocP, Uradni list RS,št. 20/11 in 90/14-ZDU-1I.

·      Zakon o splošnem upravnem postopku - ZUP, Uradni list RS, št. 24/06-UPB2, 105/06-ZUS-1, 126/07-ZUP-E, 65/08-ZUP-F, 08/10-ZUP-G in 82/13-ZUP-H.

·      Zakon o invalidskih organizacijah - ZInvO, Uradni list RS, št. 108/02 in 61/06-ZDru-1.

·      Zakon o humanitarnih organizacijah - ZHO, Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06-ZDru-1.

·      Navodilo o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov, Uradni list RS, št. 86/16.

 

Opomba – glede državnih praznikov in dela prostih dni glej:

·      Zakon o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji - ZPDPD, Uradni list RS, št. 112/05-UPB1, 52/10-ZPDPD-B, 40/12-ZUJF, 85/14-ZUJF-B, 19/15 in 83/16-ZPDPD-D.

 



[1] Podrejeno je treba upoštevati tudi določila Zakona o invalidskih organizacijah in Zakona o humanitarnih organizacijah.

 

Na vrh