»PREDLOŽITEV LETNEGA POROČILA IN PODATKOV IZ LETNEGA POROČILA ZA POTREBE DRŽAVNE STATISTIKE –

ZADRUGE« – ZA (poslovno/koledarsko) leto 2017

 

 

Na kratko o tem:

·      zadruge morajo za zagotovitev javnosti podatkov in za potrebe državne statistike predložiti podatke o poslovanju v preteklem letu (letno poročilo);

·      obvezniki poročanja letno poročilo oddajo (»elektronsko«) po portalu (spletnega programa) AJPES pod spletno aplikacijo LP;

 

·      pogostost poročanja: 1x letno (za podatke o poslovanju v prejšnjem letu);

·      rok predložitve: do 3. aprila 2018 za zadruge, ki niso zavezane za zadružno revizijo in imajo poslovno leto enako koledarskemu letu;

·      rok predložitve: do 3 aprila 2018 za zadruge, ki so zavezane za zadružno revizijo in imajo poslovno leto enako koledarskemu letu (predložijo se le podatki iz letnega poročila za potrebe državne statistike, ne pa tudi letno poročilo zaradi javne objave);

·      rok predložitve: do 31. avgust 2018 za zadruge, ki so zavezane za zadružno revizijo in imajo poslovno leto enako koledarskemu letu (predloži se letno poročilo zaradi javne objave, skupaj z revizorjevo oceno);

·      koristna vsebina: Pogosto zastavljena vprašanja AJPES – predložitev LP.

 

 

Pri javni objavi letnega poročila in predložitvi podatkov iz letnega poročila za potrebe državne statistike za (poslovno/koledarsko) leto 2017 se pri zadrugah upoštevajo določila:

·      Zakona o računovodstvu(glej: Zakonodaja/Računovodstvo/Računovodstvo/ ZR/Zakon o računovodstvu (ZR) – drugi odstavek 59. člena),

·      Zakona o zadrugah (glej: Zakonodaja/Ostalo/Status subjektov/ZZad/Zakon o zadrugah (ZZad-UPB2) – 41.a člen),

·      Zakona o gospodarskih družbah(glej: Zakonodaja/Ostalo/Status subjektov/ZGD/Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) – predvsem 58. in 59. člen, upoštevaje tudi 55., 56. in 57. člen),

·      Zakona o splošnem upravnem postopku(glej: Zakonodaja/Davki/Davčni postopek in davčna služba/ZUP/Zakon o splošnem upravnem postopku (ZUP) – 101. člen),

·      Navodila o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov (glej: Zakonodaja/Računovodstvo/Računovodstvo/Poročanje/Navodilo o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov – predvsem 3., 8., 10., 11., 12., 12.a in 22. člen).

 

 

ZR

 

59. člen

[…]

Z dnem uporabe tega zakona, zadruge prenehajo uporabljati zakon o računovodstvu (Uradni list SFRJ, št. 13/89, 35/89, 42/90, 61/90 in Uradni list SRS, št. 42/90) in s tem dnem uporabljajo zakon o gospodarskih družbah za vodenje poslovnih knjig in izdelavo letnih poročil.

[…]

 

 

ZZad

 

V. PREMOŽENJE ZADRUGE

5. Poslovne knjige in letno poročilo

 

41.a člen

Zadruge morajo voditi poslovne knjige in sestaviti letno poročilo. Poslovne knjige morajo biti vodene po sistemu dvostavnega knjigovodstva.

Če s tem ali drugim zakonom ni določeno drugače, se za vodenje poslovnih knjig, sestavo letnega poročila, dolžnosti revidiranja, javne objave letnega poročila in predložitve podatkov iz letnega poročila za državno statistikosmiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja gospodarske družbe, ki se nanašajo na poslovne knjige in letno poročilo.

Podrobnejša pravila v zvezi z vodenjem poslovnih knjig in sestavo letnega poročila zadrug se uredijo s posebnim slovenskim računovodskim standardom, ki ga po predhodnem mnenju Zadružne zveze Slovenije sprejme Slovenski inštitut za revizijo v soglasju z ministrom, pristojnim za kmetijstvo, in ministrom, pristojnim za finance.

Zadruga predloži letno poročilo Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES) v osmih mesecih po izteku poslovnega leta.

 

 

ZGD-1

 

I. DEL - SKUPNE DOLOČBE

Osmo poglavje

POSLOVNE KNJIGE IN LETNO POROČILO

1. oddelek

SPLOŠNE DOLOČBE

 

58. člen

(javna objava)

(1) Letna poročila iz prvega in sedmega odstavka prejšnjega člena ter konsolidirana letna poročila je treba zaradi javne objave skupaj z revizorjevim poročilom predložiti AJPES v osmih mesecih po koncu poslovnega leta.[1] Družbe morajo v skladu s prejšnjim stavkom predložiti tudi popravljeno letno poročilo ali konsolidirano letno poročilo oziroma spremembe revizorjevega poročila. Družbe iz prvega odstavka 53. člena tega zakona morajo v skladu s prvim stavkom predložiti tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube ter razporeditev dobička ali obravnavanje izgube, če to ni razvidno iz letnega poročila.

(2) Letno poročilo majhnih družb, z vrednostnimi papirji katerih se ne trguje na organiziranem trgu, in letno poročilo podjetnikovje treba zaradi javne objave predložiti AJPES v treh mesecih po koncu poslovnega leta. Družbe iz prvega odstavka 53. člena tega zakona morajo v skladu s prejšnjim stavkom predložiti tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube ter razporeditev dobička ali obravnavanje izgube, če to ni razvidno iz letnega poročila. Podjetniki, ki so po določbah o obdavčitvi dohodkov iz dejavnosti zakona, ki ureja dohodnino, obdavčeni na podlagi ugotovljenega dobička z upoštevanjem normiranih odhodkov, niso dolžni predložiti letnih poročil zaradi javne objave. Finančna uprava Republike Slovenije pošlje seznam podjetnikov iz prejšnjega stavka AJPES.

(3) AJPES mora javno objaviti letna poročila in konsolidirana letna poročila skupaj z revizorjevim poročilom, predložena po prvem odstavku tega člena, ali letna poročila, predložena po prejšnjem odstavku, tako da jih zajame v informatizirani obliki in objavi na spletnih straneh, namenjenih javni objavi letnih poročil. V skladu s prejšnjim stavkom je treba za družbe iz prvega odstavka 53. člena tega zakona hkrati objaviti tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube ter razporeditev dobička ali obravnavanje izgube, če to ni razvidno iz letnega poročila. Spletne strani iz prvega stavka tega odstavka morajo biti zasnovane tako, da je vsakomur omogočen brezplačen vpogled v podatke, objavljene na spletnih straneh.

[…]

(10) Družbe in podjetniki morajo AJPES za javno objavo po tretjem odstavku tega člena plačati nadomestilo, ki ga določa tarifa AJPES. Ne glede na prejšnji stavek morajo družbe in podjetniki, ki nameravajo prenehati s opravljanjem dejavnosti pred iztekom treh mesecev po koncu poslovnega leta, za javno objavo po tretjem odstavku tega člena hkrati s predložitvijo poročil plačati nadomestilo, ki ga določa tarifa AJPES.

[…]

 

59. člen

(pošiljanje podatkov iz letnih poročil)

(1) Družbe in podjetniki, razen podjetnikov, ki so po določbah o obdavčitvi dohodkov iz dejavnosti zakona, ki ureja dohodnino, obdavčeni na podlagi ugotovljenega dobička z upoštevanjem normiranih odhodkov, morajo v treh mesecih po koncu koledarskega leta poslati AJPES podatke iz letnih poročil o svojem premoženjskem in finančnem poslovanju ter poslovnem izidu za državno statistiko ter druge evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene.

(2) Družbe in podjetniki iz drugega odstavka prejšnjega člena, katerih poslovno leto je enako koledarskemu letu, lahko izpolnijo obveznost iz drugega odstavka prejšnjega člena tako, da ob predložitvi podatkov v skladu s prejšnjim odstavkom navedejo, naj se podatki iz letnega poročila uporabijo tudi za javno objavo.[2]

(3) Družbe in podjetniki iz petega odstavka 54. člena tega zakona ter družbe iz 68. člena tega zakona morajo predložiti podatke iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida oziroma zaključnega poročila AJPES v elektronski obliki zaradi nadaljnje obdelave podatkov za državno statistiko ter druge evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene. Družbe in podjetniki iz petega odstavka 54. člena tega zakona lahko ob predložitvi podatkov iz bilance stanja in izkaza poslovnega izida izpolnijo svojo obveznost iz trinajstega odstavka prejšnjega člena tako, da ob predložitvi podatkov iz tega odstavka navedejo, naj se podatki uporabijo tudi za javno objavo.

(4) AJPES lahko podatke iz letnih poročil o premoženjskem in finančnem položaju ter poslovnem izidu družb in podjetnikov uporabi samo za izdelavo uskupinjenih informacij o gospodarskih gibanjih. Podatkov o posamezni družbi ali podjetniku ne sme dati drugim osebam ali jih javno objavljati. Ne glede na prejšnji stavek mora AJPES ministrstvu, pristojnemu za finance ali gospodarstvo, na njegovo zahtevo poslati podatke o posamezni družbi ali podjetniku.

(5) AJPES mora podatke, ki so po zakonu, ki ureja davčni postopek, del davčnega obračuna, avtomatično posredovati Finančni upravi Republike Slovenije v roku in na način, ki ga predpiše minister, pristojen za finance. Šteje se, da so s tem družbe in podjetniki oddali del davčnega obračuna.

(6) Ne glede na četrti odstavek tega člena mora AJPES podatke iz prvega in tretjega odstavka tega člena poslati v ustrezni elektronski obliki državnim organom in pravnim osebam, ki so z zakonom pooblaščene za pridobivanje in uporabo teh podatkov za evidenčne, analitsko-informativne, raziskovalne in davčne namene. Državnim organom, Banki Slovenije in članom Ekonomsko-socialnega sveta mora te podatke dati brezplačno, pravnim osebam pa za plačilo dejanskih stroškov obdelave ali dajanja podatkov.

(7) Družbe iz prvega in sedmega odstavka 57. člena tega zakona morajo hkrati s predložitvijo revidiranega letnega poročila oziroma preiskanih letnih računovodskih izkazov v spletni aplikaciji AJPES potrditi pravilnost podatkov, predloženih po tem členu, ali popraviti tiste podatke, ki so se spremenili po opravljeni reviziji oziroma preiskavi letnih računovodskih izkazov.

 

55. člen

(mikro, majhne, srednje in velike družbe)

(1) Družbe se pri uporabi tega zakona razvrščajo na mikro, majhne, srednje in velike družbe z uporabo navedenih meril na bilančni presečni dan letne bilance stanja:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu,

– čisti prihodki od prodaje, in

– vrednost aktive.

(2) Mikro družba je družba, ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega deset,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 700.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 350.000 eurov.

(3) Majhna družba je družba, ki ni mikro družba po prejšnjem odstavku, in ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 50,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8.000.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 4.000.000 eurov.

(4) Srednja družba je družba, ki ni mikro družba po drugem odstavku tega člena ali majhna družba po prejšnjem odstavku, in ki izpolnjuje dve od teh meril:

– povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 250,

– čisti prihodki od prodaje ne presegajo 40.000.000 eurov, in

– vrednost aktive ne presega 20.000.000 eurov.

(5) Velika družba je družba, ki ni mikro družba po drugem odstavku tega člena ali majhna družba po tretjem odstavku tega člena ali srednja družba po prejšnjem odstavku.

(6) Družbe se v skladu z merili iz prvega, drugega, tretjega, četrtega in petega odstavka prerazvrščajo na mikro, majhne, srednje in velike družbe, če na podlagi podatkov zadnjih dveh zaporednih poslovnih let na bilančni presečni dan bilance stanja obakrat presežejo ali nehajo presegati merila iz prvega, drugega, tretjega, četrtega ali petega odstavka tega člena.

(7) Določbe tega zakona in drugih predpisov, ki se nanašajo na majhne družbe, se uporabljajo tudi za mikro družbe, razen če ta zakon in drugi predpisi ne določajo drugače. Določbe tretjega, četrtega, petega in šestega odstavka o velikosti družb in njihovem prerazvrščanju veljajo tudi za skupine.

(8) V vsakem primeru so za namene tega poglavja velike družbe:

– subjekti javnega interesa,

– borza vrednostnih papirjev,

– družbe, ki morajo po 56. členu tega zakona pripraviti konsolidirano letno poročilo.

 

56. člen

(konsolidirano letno poročilo)

(1) Družba s sedežem v Republiki Sloveniji, ki je obvladujoča eni ali več družbam s sedežem v Republiki Sloveniji ali zunaj nje (odvisne družbe), mora pripraviti tudi konsolidirano letno poročilo, če je obvladujoča družba ali ena od odvisnih družb organizirana kot kapitalska družba, kot dvojna družba ali kot druga istovrstna pravnoorganizacijska oblika po pravu države sedeža družbe.

[…]

(5) Obvladujoča družba, ki skupaj z odvisnimi družbami ne dosega pogojev za velike družbe iz petega odstavka 55. člena tega zakona, pri čemer se merili čistih prihodkov od prodaje in vrednosti aktive povečata za 20 %, ni dolžna izdelati konsolidiranega letnega poročila. To ne velja, če je obvladujoča družba ali katera od odvisnih družb subjekt javnega interesa. Konsolidiranega letnega poročila ni treba sestavljati obvladujoči družbi, ki ima le odvisne družbe, ki jih je mogoče izključiti iz konsolidacije na podlagi sedmega odstavka tega člena.

[…]

 

57. člen

(revidiranje)

(1) Letna poročila velikih in srednjih kapitalskih družb ter dvojnih družb pregleda revizor na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, ki ureja revidiranje. Revizor mora revidirati računovodsko poročilo ter pregledati poslovno poročilo v obsegu, potrebnem, da preveri, ali je njegova vsebina v skladu z drugimi sestavinami letnega poročila. Revizor preveri, ali poslovno poročilo vsebuje izjavo o upravljanju družbe in izjavo o nefinančnem poslovanju ter pregleda njuno formalno popolnost, vsebinsko pa se v mnenju omeji na pregled podatkov iz 3. in 4. točke petega odstavka 70. člena tega zakona. Vse to velja tudi za konsolidirana letna poročila.

[…]

 

 

ZUP

 

VII. poglavje

ROKI IN NAROKI

1. Roki

 

101. člen

(1) Začetka in teka rokov ne ovirajo nedelje in prazniki Republike Slovenije ali dela prosti dnevi v Republiki Sloveniji.

(2) Če je zadnji dan roka nedelja ali praznik Republike Slovenije ali dela prost dan v Republiki Sloveniji ali kakšen drug dan, ko se pri organu, pri katerem je treba opraviti dejanje postopka, ne dela, se izteče rok s pretekom prvega naslednjega delavnika.

 

 

Navodilo o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov

 

2.

Poslovni subjekti so gospodarske družbe (v nadaljnjem besedilu: družbe), zadruge, samostojni podjetniki posamezniki (v nadaljnjem besedilu: podjetniki), društva, nepridobitne organizacije – pravne osebe zasebnega prava (v nadaljnjem besedilu: nepridobitne organizacije) in pravne osebe javnega prava, kot jih opredeljujejo predpisi iz prejšnje točke.

 

3.

(1) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, vodijo poslovne knjige in sestavljajo letna poročila v skladu s slovenskimi računovodskimi standardi ali mednarodnimi standardi računovodskega poročanja in morajo upoštevati Enotni kontni okvir za gospodarske družbe, samostojne podjetnike posameznike, zadruge, nepridobitne organizacije – pravne osebe zasebnega prava ter društva in invalidske organizacije.

[…]

 

III. PREDLOŽITEV LETNIH IN ZAKLJUČNIH POROČIL TER DRUGIH PODATKOV ZA DRŽAVNO STATISTIKO IN JAVNO OBJAVO OZIROMA ZA ZAGOTOVITEV JAVNOSTI PODATKOV

 

1. Letna poročila družb in zadrug

 

1.1 Letno poročilo in drugi podatki družb in zadrug, ki niso zavezane k reviziji letnih poročil ali k preiskavi letnih računovodskih izkazov

 

8.

(1) Majhne zadruge, z vrednostnimi papirji katerih se ne trguje na organiziranem trgu, predložijo AJPES:

a) za državno statistiko v roku treh mesecev po koncu koledarskega leta:

– podatke iz prvega in drugega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 1, Priloga 2, Priloga 3) v obsegu, določenem v tretjem odstavku 4. točke tega navodila,

– podatke o opredelitvi družbe, zadruge iz petega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 6);

b) za javno objavo v roku osmih mesecev po koncu poslovnega leta:

– letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida in pojasnila k izkazom, ki vsebujejo tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube in razporeditev dobička ali obravnavanje izgube.

(2) Majhne zadruge iz prejšnjega odstavka te točke, ki imajo poslovno leto enako koledarskemu, lahko izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila za javno objavo tako, da podatkom za državno statistiko iz prejšnjega odstavka te točke, priložijo pojasnila k izkazom in izjavo iz Priloge 9a, ki je sestavni del tega navodila. S to poenostavitvijo izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila tako za javno objavo kakor tudi za državno statistiko.

(3) Mikro zadruge, ki lahko uveljavijo poseben režim za mikro družbe, pri predložitvi smiselno upoštevajo tretji odstavek 6. točke tega navodila.

 

1.2 Letno poročilo in drugi podatki družb in zadrug, ki so zavezane k reviziji letnih poročil ali k preiskavi letnih računovodskih izkazov

 

10.

(1) Majhne zadruge, zavezane k preiskavi letnih računovodskih izkazov v skladu s 57. členom ZGD-1, predložijo AJPES:

a) za državno statistiko v roku treh mesecev po koncu koledarskega leta:

– podatke iz prvega in drugega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 1, Priloga 2, Priloga 3) v obsegu, določenem v tretjem odstavku 4. točke tega navodila,

– podatke o opredelitvi družbe, zadruge iz petega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 6);

b) za javno objavo v roku osmih mesecev po koncu poslovnega leta:

– letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, pojasnila k izkazom, ki vsebujejo tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube in razporeditev dobička ali obravnavanje izgube ter revizijsko mnenje o računovodskih izkazih in hkrati

– potrditev pravilnosti podatkov za državno statistiko (predloženi pod a v tem odstavku te točke) ali njihov popravek, če so se podatki spremenili po opravljeni preiskavi letnih računovodskih izkazov.

(2) Velike in srednje zadruge, zavezane k reviziji letnih poročil v skladu s 57. členom ZGD-1, predložijo AJPES:

a) za državno statistiko v roku treh mesecev po koncu koledarskega leta:

– podatke iz prvega in drugega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 1, Priloga 2, Priloga 3) v obsegu, določenem v tretjem odstavku 4. točke tega navodila,

– podatke o opredelitvi družbe, zadruge iz petega odstavka 4. točke tega navodila (Priloga 6);

b) za javno objavo v roku osmih mesecev po koncu poslovnega leta:

– letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, pojasnila k izkazom, ki vsebujejo tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube in razporeditev dobička ali obravnavanje izgube, izkaz denarnih tokov, izkaz gibanja kapitala, poslovno poročilo ter revizorjevo poročilo in hkrati

– potrditev pravilnosti podatkov za državno statistiko (predloženi pod a v tem odstavku te točke) ali njihov popravek, če so se podatki spremenili po opravljeni reviziji letnih računovodskih izkazov.

 

1.3 Konsolidirano letno poročilo družb in zadrug

 

11.

Družbe (tudi banke, hranilnice in zavarovalnice) in zadruge, zavezane k predložitvi konsolidiranega letnega poročila v skladu s 56. členom ZGD-1, v osmih mesecih po koncu poslovnega leta predložijo AJPES za javno objavo konsolidirano letno poročilo, ki obsega konsolidirano bilanco stanja, konsolidiran izkaza poslovnega izida, konsolidiran izkaz drugega vseobsegajočega donosa, konsolidiran izkaz denarnih tokov in konsolidiran izkaz gibanja kapitala ter prilogo h konsolidiranim računovodskim izkazom, ki vsebuje tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube ter razporeditev dobička ali obravnavanje izgube ter konsolidirano poslovno poročilo skupine družb in zadrug, vključenih v konsolidacijo.

 

1.4 Poročilo o plačilih vladam družb in zadrug

 

12.

Velike kapitalske družbe in velike zadruge v osmih mesecih po koncu poslovnega leta predložijo AJPES poročilo o plačilih vladam za javno objavo v skladu s 70.b členom ZGD-1.

 

1.5 Popravek in spremembe poročil

 

12.a

Družbe in zadruge v skladu s prvim odstavkom 58. člena ZGD-1 predložijo AJPES tudi popravljeno letno poročilo ali konsolidirano letno poročilo oziroma spremembe revizorjevega poročila.

 

IV. NAČIN PREDLOŽITVE LETNIH IN ZAKLJUČNIH POROČIL TER DRUGIH PODATKOV

 

22.

(1) Poslovni subjekti predložijo podatke iz letnega poročila ter druge podatke na poenotenih obrazcih izključno prek spletne aplikacije AJPES:

– z neposrednim vnosom podatkov ali

– z uvozom XML datoteke, ki jo pripravijo iz Excelove preglednice oziroma jo izdelajo sami v skladu s kontrolno shemo XSD, na podlagi katere so za posamezno vrsto poslovnega subjekta pripravljeni tudi vzorci XML in objavljeni na spletnem portalu AJPES.

(2) Podatke iz prejšnjega odstavka te točke predloži uporabnik, ki se mora predhodno:

– prijaviti ali brezplačno registrirati ter

– vključiti v sistem e-Pooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev podatkov.

(3) Družbe, zadruge, društva in nepridobitne organizacije, ki uveljavijo poenostavitev, predložijo pojasnila k izkazom skupaj s poenotenimi obrazci, in sicer:

– z uvozom XML datoteke,

– z neposrednim vnosom podatkov ali

– z uvozom PDF datoteke.

Na enak način predložijo društva poročilo o poslovanju društva, nepridobitne organizacije pa poslovno poročilo.

(4) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, ki ne uveljavijo ali ne morejo uveljaviti poenostavitve pri predložitvi letnega poročila, morajo podatke iz letnega poročila na poenotenih obrazcih za državno statistiko predložiti na način, opisan v prvem odstavku te točke, letno poročilo oziroma spremembe revizorjevega poročila za javno objavo pa v obliki PDF datoteke.

(5) Družbe in zadruge po opravljeni preiskavi ali reviziji letnih računovodskih izkazov popravijo predložene podatke za državno statistiko na način, opisan v prvem odstavku te točke. V primeru, da se predloženi podatki iz prejšnjega stavka niso spremenili, to potrdijo v spletni aplikaciji AJPES.

(6) Pravne osebe javnega prava predložijo:

– računovodske izkaze in obrazec Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ z neposrednim vnosom podatkov,

– pojasnila k izkazom in poslovno poročilo pa z uvozom PDF datoteke.

(7) Poslovni subjekti potrdijo podatke iz prvega, tretjega, četrtega in petega odstavka te točke:

– s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali

– z obvestilom za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga podpiše zastopnik poslovnega subjekta in ga predložijo izpostavi AJPES osebno ali pošljejo po pošti s povratnico.

Pravne osebe javnega prava potrdijo podatke iz šestega odstavka te točke s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

(8) Družbe in zadruge predložijo poročilo o plačilih vladam v obliki PDF datoteke, ki jo potrdijo s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

(9) Poslovni subjekti, razen pravnih oseb javnega prava, predložijo podatke iz zaključnih poročil na poenotenih obrazcih prek spletne aplikacije za predložitev zaključnih poročil. V primeru uveljavljanja poenostavitve upoštevajo prvi odstavek te točke, v primeru ne uveljavljanja pa četrti odstavek te točke. Zaključna poročila potrdijo na način iz sedmega odstavka te točke.

(10) Poslovni subjekti predložijo letno in zaključno poročilo v slovenskem jeziku. Družbe in zadruge lahko predložijo letno poročilo za javno objavo tudi v katerem od uradnih jezikov Evropske unije, če je predhodno predloženo v slovenskem jeziku.

(11) Poslovni subjekti, ki ne razpolagajo z ustrezno računalniško opremo, lahko predložijo letna in zaključna poročila ter druge podatke na izpostavah AJPES.

(12) Podrobnejša navodila v zvezi s predlaganjem letnih in zaključnih poročil, elektronskim podpisovanjem, uporabo spletne aplikacije in Excelovih preglednic, so objavljena na spletnem portalu AJPES.

 

 

Pravna podlaga (po stanju na dan 01.01.2018):

·      Zakon o računovodstvu - ZR, Uradni list RS, št. 23/99 in 30/02-ZJF-C.

·      Zakon o zadrugah - ZZad, Uradni list RS, št. 97/09-UPB2.

·      Zakon o gospodarskih družbah - ZGD-1, Uradni list RS, št. 65/09-UPB3, 33/11-ZGD-1D, 91/11-ZGD-1E, 32/12-ZGD-1F, 57/12-ZGD-1G, 82/13-ZGD-1H, 55/15-ZGD-1I in 15/17-ZGD-1J.

·      Zakon o splošnem upravnem postopku - ZUP, Uradni list RS, št. 24/06-UPB2, 105/06-ZUS-1, 126/07-ZUP-E, 65/08-ZUP-F, 08/10-ZUP-G in 82/13-ZUP-H.

·      Navodilo o predložitvi letnih in zaključnih poročil ter drugih podatkov poslovnih subjektov, Uradni list RS, št. 86/16 in 76/17.

 

Opomba – glede državnih praznikov in dela prostih dni glej:

·      Zakon o praznikih in dela prostih dnevih v Republiki Sloveniji - ZPDPD, Uradni list RS, št. 112/05-UPB1, 52/10-ZPDPD-B, 40/12-ZUJF, 85/14-ZUJF-B, 19/15 in 83/16-ZPDPD-D.



[1] Poslovno leto je praviloma enako koledarskemu letu, vendar se lahko razlikuje od koledarskega leta (glej prvi odstavek 54. člena ZGD-1).

[2] Ta določba omogoča preprečitev (nepotrebnega) ločenega – dvojnega dostavljanja podatkov (tj. posebej za potrebe javne objave in posebej za potrebe državne statistike). Zadruga lahko ob predložitvi podatkov iz letnega poročila za potrebe državne statistike poda izjavo, da naj se za potrebe statistike predloženi podatki uporabijo tudi za potrebe javne objave.

 

Na vrh